This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. By using this site, you agree that we may store and access cookies on your device. More info

Service agreement PRO 3D printer

Service agreement PRO 3D printer

Description

För att hjälpa dig som kund att få ut mesta möjliga av din 3D-skrivare och hålla den i bästa möjliga skick har vi tagit fram några alternativ för dig som inte bara vill ha vår fria support via helpdesken eller rådgivning. Med våra nya serviceavtal får du två nya nivåer av hjälp och stöd när du behöver det. Serviceavtalet gäller i 2 år och är en form av inskicksservice där du kan skicka in din maskin när du stött på större problem.

Vi skickar ut en retursedel till dig om problemen blir så allvarliga att vi måste undersöka din maskin. När vi väl har din maskin tittar vi på den så fort vi kan och undersöker vad som är fel. Är det ett fel på maskinen lagas det och maskinen testas innan den skickas tillbaka. Om problemet orsakats av ovarsamhet eller felaktig användning ser vi till att du får möjlighet till en snabb och smidig reparation där vi givetvis utför reparationen, men delar som inte går på garantin täcks då inte heller av serviceavtalet.

Vårt mål är att hjälpa till så mycket vi kan när det gäller reparationsdelar. Har du t.ex. problem med stegmotorer, remmar, kugghjul osv. är det lätt att bara byta ut och skicka tillbaka till dig. Men har du råkat ta sönder moderkortet i maskinen när du skulle löda fast en ny fläkt kan vi inte göra mer än att utföra reparationen åt dig och se så allt fungerar.

Gäller "out-of-the-box" 3D-skrivare och byggsatser som byggts av Creative Tools. Gäller endast inom Sverige.

  • Ingen avgift för undersökning
  • Hantering av garantiärenden mot tillverkare
  • Gratis reservdelar och slitagedelar 
    (Gäller ej skador som uppstått från handhavandefel eller skador på styrkort (moderkort) som ej täcks av garantin eller kosmetiska skador såsom repor eller missfärgningar)
  • Gratis reparationer 
    (Gäller för garantiärenden och skador som uppstått från dem. Gäller också i de fall där du som kund köpt reservdelar för att laga skador som inte täcks av garantin och uppstått från felaktigt användande)
  • Call back 
    (Telefonsupport under kontorstid helgfria vardagar 08:00-17:00, lunchstängt 12:00-13:00)
  • Fri frakt vid reparationer och/eller garantiärenden*
    (Inskicksservice måste påbörjas via Creative Tools Helpdesk. Endast godkända ärenden med RMA-nummer hanteras. En checklista ska ha utförts av kunden innan Creative Tools godkänner inskick. Om få eller inga av punkterna utförts på listan innan ett inskick täcks inte fraktkostnaden)
*Gäller endast inom Sverige. Creative Tools bekostar dock returfrakt till kunder i Danmark, Norge och Finland.
För mer information kring serviceavtalen, vänligen se våra försäljningsvillkor.
  • Product Code: 3301439
  • Availability: In Stock
  • 3,750 SEK
  • Ex Tax: 3,000 SEK

Tags: serviceavtal, 3d-skrivare, pro, creative, tools