Pressrelease – MAXON i allians med Adobe

MAXON tillkännager strategisk allians med Adobe
för att erbjuda professionella kreatörer nya
nivåer inom digitalt mediaskapande

FRIEDRICHSDORF, TYSKLAND — 19 mars 2013  MAXON, utvecklaren av CINEMA 4D, en ledande 3D-animationsprogramvara för professionella inom film, TV- och rörlig grafik, meddelade idag att man har ingått en strategisk allians med Adobe Systems Incorporated för att ytterligare samarbeta om teknik som ger kreatörer inom rörlig grafik och visuella effekter nya nivåer vid skapandet av digitalt media. Som parter i alliansen förväntas båda bolagen samarbeta och konstruera ett arbetsflöde mellan Adobe ® After Effects ® och CINEMA 4D för att ge användarna en sömlös 2D/3D-grund.

”CINEMA 4D är en ledande 3D-lösning, och den lösningen som After Effects-användare har lärt känna och älska på grund av dess enkla användning, snabbhet, stabilitet och framför allt nära integration med 2D compositing-program”, säger Harald Egel, en av grundarna och VD hos MAXON Computer GmbH. ”Vi ser fram emot fortsatt samarbete mellan våra programmerings- och marknadsföringsteam för att säkerställa att samverkan mellan våra mjukvaruprodukter ger en positiv inverkan på 3D-artister som enkelt och fullt ut vill integrera 3D i sina produktionspipelines.”

”Adobe After Effects har satt standarden för programvara inom rörlig grafik och visuella effekter under 20 år”, säger Steve Forde, produktchef för After Effects på Adobe. ”Att samarbeta med en marknadsledare inom 3D-grafik och programmering, såsom MAXON, kommer ytterligare accelerera hur After Effects-användare skapar effektfulla och engagerande upplevelser. ”

Vänligen besök Steve Fordes blogg för mer information om dagens tillkännagivande.

Om MAXON

MAXON Computer är utvecklare av professionella 3D-modellerings-, texturerings-, animations- och renderingslösningar med huvudkontor i Friedrichsdorf, Tyskland. Dess prisbelönta programvaruprodukter, CINEMA 4D och BodyPaint 3D, har använts i stor utsträckning för att skapa allt från fantastiska visuella effekter i stora långfilmer, TV-program och reklamfilmer, banbrytande filmsekvenser för AAA-spel, samt för medicinsk illustration, arkitektonisk och industriell design. MAXON har kontor i Tyskland, USA, Storbritannien, Frankrike, Japan och Singapore. MAXONs produkter är tillgängliga direkt från webbplatsen och genom dess världsomspännande distributionskanal. Utbildningsversioner till nedsatt pris finns också att tillgå för utbildningsinstitutioner. För ytterligare information om MAXON besök www.maxon.net.

#   #   #

Alla varumärken häri tillhör sina respektive ägare.

Amerika: press_us@maxon.net
Amerika Media Kontakt: Vicky Gray-Clark, Ambient Public Relations, 408-243-8880, vicky@ambientpr.com
Storbritannien: Liam Stacy, press_uk@maxon.net
Japan: Toshihide Miyata, press_jp@maxon.net